Gezonde school foto voor in tekstWe willen gezond blijven op school – Wij dragen een steentje bij aan een goede ontwikkeling van de kinderen. Samen met ouders zorgen we voor gezond eten en drinken tijdens de ochtenduren en de lunch! We trakteren gezond. Er is ruimte om individuele afspraken te maken bij een allergie, dieet of een bepaalde (geloofs)overtuiging.

Eten in de ochtend

De kinderen eten elke dag een gezond hapje (groente of fruit).

Eten tijdens de lunch

De kinderen eten dagelijks een gezonde lunch. We eten gezamenlijk: met de kinderen en leerkrachten. Geschikt voor de lunch vinden wij bijvoorbeeld: volkorenbrood of bruinbrood met beleg en eventueel wat groente en fruit voor erbij.

Drinken

Kinderen drinken de hele schooldag water.

Traktaties

Bij ons op school vragen we om de traktaties klein en vooral calorie-vrij te houden. Alleen gezonde traktaties dus! Er zijn trakteer-waaiers aanwezig voor inspiratie.

Jump-in

Na schooltijd kunnen kinderen deelnemen aan verschillende sportactiviteiten die in de gymzaal plaats vinden. Dit wordt georganiseerd door onze leerkracht bewegingsonderwijs en Jump-in.

Ouders kunnen kinderen hiervoor opgeven en per activiteit wordt een kleine bijdrage gevraagd.

Jump-in wordt deels gesubsidieerd door het stadsdeel en heeft als doelstelling gezond bewegen en gezond eten voor basisschoolleerlingen.

Een aantal keren per jaar doen ze ook onderzoekjes in de school naar lengte, gewicht en deelname aan sportclubs. Door ons gezonde beleid op het gebied van bewegen (twee keer per week gym en gezonde voeding) leveren we samen met Jump-in een bijdrage aan een gezonde leefstijl voor kinderen.

Coördinatie: Shane Wolff, gymdocent.

Zie voor meer informatie over de gezonde school: www.gezondeschool.nl.